«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران، روشنامه آموزش چیست ؟
اگر جهان امروز را جهان سرعت بنامیم، سخنی گزاف نگفته ایم. امروزه سطوح مختلف زندگی انسانی با چنان سرعتی در حال تحول میباشد که غفلت از آن عواقب ناگواری را بهخصوص در صحنه بازرگانی و تجارت به همراه خواهد داشت. اما این تغییر بر چه اساس و مبنایی با این سرعت در حال انجام میباشد؟ پاسخ را شاید بتوان در یک کلمه خلاصه نمود : “آموزش” یکی از نمودهای مهم نقش آموزش در ارتقای سطح زندگی و بهبود کیفیت کار را میتوان در فروشگاههای بزرگ و مدرن امروزی مشاهده نمود. این فروشگاهها با بهرهگیری از آموزههای نوین اقتصادی، روانشناسی و بازاریابی نه تنها توانسته اند به میزان بالایی از فروش دست یابند بلکه در جهت رفاه حال مشتریان و زندگی راحتتر آنان گامهای مؤثری را برداشتهاند.
سازمانهای موفق در عرصه تجارت، سازمانهایی هستند که توانایی همگامی با تغییرات سریع و عمیق بازار را دارا باشند. لازمه این امر آشنایی با فنون و روشهایی است که دستیابی به آنها مستلزم ارائه آموزشهای متنوع در سطوح مختلف پرسنلی میباشد. این نکته مهم همواره باید مدنظر مدیران واحدها باشد که آموزش صرفاً برای بخش خاصی از سازمان نمیباشد، بلکه از بالاترین سطوح مدیریتی یک سازمان تا پائین ترین سطوح آن همواره باید تحت آموزشهای مستمر قرار داشته باشند.
در حقیقت سرمایه گذاری در بخش آموزش از مهمترین اقدامات و برنامه ریزیهای هر سازمان موفق و آیندهنگر محسوب میگردد و باعث شکوفا شدن توانمندیها و قابلیتهای بالقوه کارکنان و در نتیجه استفاده بهینه از نیروی انسانی و تجهیزات و سرمایه های سازمان میگردد و در مجموع این تحولات به تحکیم آینده سازمان و ارتقاء سطح بازدهی و کارایی کارکنان در تمام سطوح سازمانی که لازمه بقاء و دوام یک مجموعه میباشد، منجر میگردد.
۱٫ تعاریف و اصطلاحات :
آموزش
آموزش ضمن خدمت
آموزش پیش از خدمت
آموزش رسمی منطبق بر سیستم دانشگاهی
آموزشهای غیر رسمی تخصصی
آموزشهای پودمانی
آموزش زبان انگلیسی
آموزشهای عمومی
۲٫ اهداف آموزش
۳٫ ارکان آموزش :
واحد آموزش
کمیته آموزش
۴٫ نظام آموزشی:
نیازسنجی آموزشی
تعیین اهداف آموزشی
راهبرد آموزش
۵٫ روشهای اجرایی
۶٫ ارزیابی دورههای آموزشی
۷٫ آئین نامه اجرایی آموزش
۸٫ نحوه پرداخت حق التدریس مدرسان دوره های آموزشی
۹٫ نمونه هایی از جداول آموزشی