تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

روشنامه قیمت گذاری کالا

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهیشرکت ریتیل ایر ان،قیمت گذاری کالا چیست؟
در علم اقتصاد تعاریف متعددی از واژه “قیمت” ارائه گردیده که شاید ساده ترین آن چنین باشد:
“قیمت نتیجه یک تبادل و به عبارت دیگر یک ما به ازاء می باشد. تعیین ارزش پولی برای کالا یا خدماتی که به آن نیاز داریم.”
شاید بتوان گفت قیمت گذاری کالا یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد توفیق در فعالیت های یک بنگاه اقتصادی می باشد. توجه به شرایط بازار و خریداران باعث ایجاد روندی صحیح و اصولی در امر قیمت گذاری می گردد که این خود باعث افزایش فروش و در نتیجه سود آوری بیشتر می گردد. شاید لازم به توضیح نباشد که در کنار عواملی همچون کیفیت و مرغوبیت کالا، قیمت نیز در یک بازار آشفته و به شدت رقابتی از عوامل بسیار مؤثر در بقا و حضور بنگاه های اقتصادی محسوب می گردد.
امروزه جلب و جذب و حفظ مشتری و افزایش آن به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنها بحث قیمت گذاری کالا می باشد. سیاست های صحیح قیمت گذاری می تواند ضامن بقا و پیشرفت و توسعه مؤسسات اقتصادی و بهره وری هرچه مطلوب تر آنها باشد. قیمت کالا یکی از عوامل مؤثر بر سطح تقاضای آن می باشد و با توجه به اهمیت این موضوع، ضروری است که قیمت کالاها در یک بازار به شدت مبتنی بر رقابت، در مقایسه ای دائمی با کالای مشابه بوده و مورد کنترل و بازبینی قرارداشته باشد.
مدیریت بر قیمت و کنترل آن می تواند تأثیری شگرف بر اصلاح برنامه های توسعه بنگاه های اقتصادی داشته باشد و منافع حاصل از آن نه تنها این مؤسسات، بلکه تمامی طرف های ذی نفع در مبادلات اقتصادی را در بر می گیرد.
۱٫ تعاریف و اصطلاحات :
. کنترل
. منابع دریافت قیمت کالا
. متوسط قیمت بازار
. انواع قیمت
  -  قیمت خود اظهاری
  -  قیمت تثبیتی
  -  قیمت ویژه
  -  قیمت سراسری
  -  قیمت تمام شده
  -  قیمت درب کارخانه
  -  قیمت عمده فروشی
  -  قیمت خرده فروشی
  -  قیمت سیاهه فروشی
  -  قیمت اداره شده
۲٫ روش های کنترل و مقایسه قیمت ها :
  -  روش مقایسه عینی قیمت کالاها
  -  روش مقایسه تطبیقی قیمت کالاها
  -  روش آنالیز قیمت کالاها



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد