تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

مهارت‌های فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران، در بخش نخست این مطلب به آشنایی با اصول و مهارت‌های فروش و مشتری‌مداری پرداختیم. در این بخش نیز به موارد دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.
 اگر بخواهم به زبان ساده بگویم، باید کسانی را که بزرگوار، بلندهمت، خوش‌رو، صمیمی و بی‌شیله‌پیله هستند برای دپارتمان فروش‌تان استخدام کنید. بعد به آنها آموزش دهید که چگونه خرده‌فروشی کنند. به صرف اینکه یک نفر رزومه‌ی بلندبالایی از کار در فروشگاه‌های خرده‌فروشی دارد بدین معنا نیست که می‌توانید با خیال راحت، دپارتمان فروش‌تان را به او بسپارید. فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیازمند این است که فروشنده صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد. صبور بودن هم خصلتی نیست که بتوان آن را آموزش داد. فردی که برای استخدام در واحد فروش یک فروشگاه خرده‌فروشی مراجعه می‌کند، باید این خصلت‌ها را از قبل در خود داشته باشد. با این پیش‌نیاز می‌توانیم به آنها آموزش دهیم که وقتی مشتری برای خرید وارد فروشگاه می‌شود چه سؤالاتی را باید از او بپرسند.
در همه مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌هایی که با مشتریان داشته‌ام، همه‌ی آنها بلااستثنا ”صمیمی و خوش‌رو“ بودن فروشنده را نخستین اولویت خود برای مراجعه به فروشگاه می‌دانستند، نه اطلاعاتی که فروشنده از کالاها داشت و تجربه‌ی او در کار فروشگاهی یا هر فاکتور دیگر. بنابراین برخورد خوب و صمیمانه شرط جذب مشتری به فروشگاه است. این مهارت ارتباطی مهمی است که اتفاقاً قابل آموزش دادن نیست. در مصاحبه‌ای که با موفق‌ترین فروشندگان فروشگاهی انجام دادم، رمز موفقیت‌شان را جویا شدم و پاسخ آنها این بود، ”با آنها همان‌طور رفتار کن که دوست دارند از شما ببینند.“ این نکته چندان تازه و شگفت‌انگیز نیست اما همین نکات ساده و تعیین‌کننده گاهی فراموش‌مان می‌شوند.
به گزارش ریتیل ایران حقیقت این است که بسیاری از مدیران فروشگاه‌ها می‌گویند، ”وقتی به عملکرد بچه‌های فروش و رفتار و حالت مشتریان که در میان قفسه‌ها حرکت می‌کنند نگاه می‌کنم می‌بینم که پرسنل فروش خیلی خشک و بی‌روح و حواس‌پرت هستند و مشتریان هم بدون اینکه لبخندی به چهره داشته باشند، در فضای فروشگاه سرگردانند و بیشتر اوقات با تلفن همراه‌شان سرگرم هستند.“ نکته اینجاست که اگر شما پرسنلی را که پیش‌نیازهای اولیه را برای تعامل موفق با مشتریان ندارند استخدام کنید و آموزش دهید، به هیچ جا نخواهید رسید. از مدیر یکی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی موفق پرسیدم، ”شما چه کار کرده‌اید که فروشنده‌هایتان همیشه خوش‌رو هستند و لبخند به لب دارند؟“ در جواب گفت، ”پرنسلی را برای واحد فروش استخدام می‌کنم که ذاتاً خوش‌رو باشند و همیشه لبخند به لب داشته باشند!“


 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد