تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

عوامل مؤثر در انتخاب فضا برای فروشگاه خرده‌فروشی - قسمت اول

تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،محل و فضایی که برای راه‌اندازی فروشگاه خرده‌فروشی‌تان انتخاب می‌کند، تأثیر تعیین‌کننده در عملکرد و بازدهی فروشگاه‌تان دارد. انتخاب درست یا اشتباه موقعیت محلی و فضای مورد استفاده برای این کار می‌تواند مفهوم نابودی و بقاء را برای کسب‌وکارتان داشته باشد.
قبل از اینکه محل و فضایی را برای فروشگاه خرده‌فروشی، یا هر کسب‌وکاری که قصد دارید راه‌اندازی کنید، انتخاب کنید، ابتدا که چشم‌اندازی را که برای حال و آینده کسب‌وکارتان دارید مشخص و توصیف کنید.
- چه تیپ مشتریانی به شما مراجعه خواهند کرد؟
- آیا تصویر شفاف و دقیقی از فضا و ساختار و دکوراسیون فروشگاه‌تان دارید؟
- آیا از حالا می‌دانید که دقیقاً چه کالاهایی را قصد دارید بفروشید و عرضه کنید و اینکه مردم و مشتریان‌تان قرار است شما را با چه ویژگی‌ها و به‌خاطر عرضه‌ی چه کالاهایی بشناسند؟
- آیا مشخص کرده‌اید که چه مقدار از این فضایی که قصد دارید برای فروشگاه‌تان مورد استفاده قرار دهید به عرضه کالا، چند درصد به انبار کالاها و چند درصد به دفتر مدیریت اختصاص خواهد یافت؟
بدون پاسخ به این پرسش‌ها، مشکل بتوان محل و فضای مناسبی را برای راه‌اندازی فروشگاه خرده‌فروشی پیدا کرد که بالاترین بازدهی و سودآوری را داشته باشد.
نوع کالاها:
ابتدا باید نوع کالاهایی را که قصد دارید عرضه کنید ارزیابی و مشخص کنید، چون برخی کالاها اقتضا می‌کنند که فضای محل عرضه‌شان ویژگی‌های خاصی داشته باشد. آیا قصد دارید مشتریان، فروشگاه‌تان را بقالی، سوپرمارکت، فروشگاه کالاهای ویژه یا تخصصی، یا فروشگاه کالاهای گران‌قیمت به حساب آورند؟
کالاهای سوپرمارکتی (مصرفی): در این نوع فروشگاه‌ها، مشتریان باید به راحتی به همه کالاها دسترسی سریع و آسان داشته باشند تا بتوانند بی‌دردسر و آسان خرید کنند. مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بزرگ، محل مناسبی برای این نوع سوپرمارکت‌ها نیستند، چون هم کالاهایی که در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شوند قیمت پایینی دارند (سود حاصل از فروش آنها جواب‌گوی هزینه‌ها و اجاره مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری نیست) و هم اینکه طیف وسیعی از مشتریان به سوپرمارکت‌ها مراجعه می‌کنند و از این رو، فضایی مجتمع‌هایی تجاری، نمی‌تواند مناسبِ راه‌اندازی سوپرمارکت باشد.
کالاهای خاص: این نوع کالاها گرانقیمت‌تر هستند و مشتریان خاص خود را دارند. مثل عطر و لوازم دکوراسیون و فانتزی و مانند آن. اغلب مشتریانی که برای خرید کالاهای لوکس به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، نسبت به خرید این نوع کالاهای خاص و منحصربه‌فرد تمایل نشان می‌دهند. معمولاً فروشگاه‌هایی که این نوع کالاها را عرضه می‌کنند، در کنار فروشگاه‌های عرضه کالاهای لوکس و تجملاتی و گرانقیمت فعالیت می‌کنند تا بتوانند به مشتریانی که به دنبال کالاهای خاص و متفاوت هستند خدمت‌رسانی کنند و به سود برسند. چون معمولاً مشتریانی که برای خرید کالاهای مصرفی و عادی به بازار و مراکز خرید مراجعه می‌کنند، سراغ چنین کالاهای خاص نمی‌روند.
کالاهای گران و کم‌خرید: این نوع کالاها، قیمت‌های بالایی دارند و به ندرت یا با فواصل زمانی زیاد خریداری می‌شوند. مبلمان و اثاثیه لوکس منزل، خودرو، و پوشاک مجلسی و لوکس و کالاهایی از این دست، مثالهایی از این نوع کالاها هستند. از آنجایی که قیمت این کالاها بالا هستند، مشتریان تمایل دارند قیمت‌ها و کالاها را مقایسه و بعد خرید کنند. از این رو، خرده‌فروش‌ها اگر فضای خود را نزدیک به این نوع فروشگاه‌ها انتخاب نمایند، این می‌تواند برایشان سودآور باشد.
جمعیت و مشتریان شما:
اگر قصد دارید در شهر یا منطقه‌ی جدید و ناشناخته‌ای فروشگاه خرده‌فروشی راه‌اندازی کنید، ابتدا قبل از هر تصمیمی، درباره ابعاد مختلف آن منطقه به خوبی تحقیق کنید. جراید و روزنامه‌های محلی را مطالعه کنید و با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در آن منطقه صحبت کنید. از کتابخانه محلی، اتاق بازرگانی و مرکز سرشماری آن منطقه، درباره تعداد جمعیت و خصوصیات مردم آنجا اطلاعات کاملی بدست آورید. به احتمال زیاد، این ادارات و سازمان‌ها، می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره جمعیت آن منطقه و ویژگی‌ها مردم آنجا، وضعیت درآمدی و معیشتی آنها و سن و سال‌شان در اختیارتان قرار دهند. با این تحقیقات می‌توانید اطلاعات خوبی درباره مردم هر منطقه به دست آورید. در این صورت، می‌توانید منطقه‌ای را برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان انتخاب کنید که دارای رونق اقتصادی است و مردم آن هم اهل کار و تلاشند و هم خوب خرج می‌کنند و می‌توانید روی فروش بالا در آن منطقه حساب کنید! 



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد