«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،به دنبال نکاتی که در مورد اِلمانهای طراحی و چیدمان فضای رستوران در قسمت نخست این مطلب مورد بررسی قرار دادیم، در این شماره به موارد دیگری خواهیم پرداخت.
فضا: معمولاً فضایی که برای چیدمان و دکوراسیون رستورانتان در اختیار دارید بستگی به محلی دارد که خریداری، اجاره یا رهن میکنید. حال، اینکه این فضا را چگونه و با چه مقیاس و نسبتی به قسمتهای مختلف رستورانتان تخصیص میدهید داستانِ دیگریست. بخش قابلتوجهی از فضا را باید به آشپزخانهی رستوران اختصاص دهید، تا بتوانید مواد اولیه کافی را در آن ذخیره کنید و تجهیزات و لوازم مورد نیاز را به راحتی در آن بگنجانید. فضایی را هم باید برای استراحت پرسنل و دخترِ مدیر رستوران کنار بگذارید. در غیر این صورت، اولویت با افزایش فضاهایی خواهد بود که به افزایش درآمدِ رستوران منجر میشوند: سالن غذاخوری، کافیشاپ، و اتاق اقامتِ پرنسل (هدایتکنندهی مشتریان به میزهایشان). همهی این بخشها باید در جهتِ تحققِ اهدافِ راهاندازیِ رستوران اختصاص بیابند.
ورودی: به گزارش ریتیل ایران ورودیِ رستورانتان، نخستن و آخرین تأثیر را بر روی مشتری میگذارد. ورودی باید مشتری را به سمتِ رستوران بکشاند، و باید به شکلی باشد که مشتری با دیدنِ ورودی، متوجه شود که پس از عبور از آن، به رستورانی با چه ویژگیهایی وارد خواهد شد. این ورودی باید به حد کافی بزرگ باشد تا مشتریان که به طور دستهجمعی مراجعه میکنند، در صورتی که نیاز باشند مدتی منتظر بمانند، بتوانند در آن جمع شوند. اما این ورودی نباید آنقدر بزرگ باشد که فضای سالن غذاخوری و کافیشاپ را محدود کند.
یک ورودیِ مناسب، به جریانِ عادیِ مشتریان در فضای رستوران کمک میکند. این ورودی باید بتواند مشتریان را به بخشهای سودآورِ رستوران هدایت کند. ورودیِ رستوران باید بتواند مشتری را ترغیب و مشتاق کند به سفرِ خود به داخل رستوران ادامه دهد. البته باید مشتری پس از ورود به رستوران، با منظرهی خاصی روبرو شود: یک مهمانیِ چند نفره و گرم، غذاهای رنگارنگ و باکیفیت بر روی میزهای مشتریان، کافیشاپی شلوغ و …. این مناظر خوشایند باید از همان بخشِ ورودیِ رستوران قابل رؤیت باشند تا مشتری را به ورود متقاعد و مشتاق کند.
سایرِ نکات را در بخش سوم این مطلب دنبال کنید.