«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی ریتیل ایران،نکاتی که در طراحی و چیدمان رستوران باید مد نظر داشته باشید:
چیدمان فیزیکی رستوران و طراحی ظاهری آن از جمله مواردی است که ناخودآگاه مورد توجه مشتریان قرار میگیرد.
با اینکه احتمال خیلی کمی وجود دارد که مشتریان قدیمی و پروپاقرص شما دربارهی چیدمان وسایل و میز و صندلیها و تجهیزات رستوران و دکوراسیون آن گله و شکایتی کنند، اما سایر مشتریان نسبت به هر گونه چیدمان و طراحی و دکوراسیون نامناسب و نامتناسبی که از جذابیت فضای رستوران و راحتی در رفت و آمد در آن بکاهد، حساسیت و واکنش نشان میدهند. برای اینکه خیالتان راحت شود که فضا و دکوراسیونی که برای رستورانتان طراحی و اجرا میکنید، هم به کارایی و بهرهوری بهترِ پرسنل رستوران کمک کند و هم برای مشتریانتان جذاب باشد، به نکات زیر توجه داشته باشید.
ورودی رستوران:
مسلماً مهمترین قسمت رستوران به لحاظ دیداری، ورودیِ آن است. ورودیِ رستوران، نقطهای است که نخستین تأثیر را روی مشتریانتان میگذارد، چه مشتریان فعلیتان و چه مشتریان بالقوهتان که در صورت مجذوب شدن، به مشتریان دائمیتان خواهند پیوست. اگر ورودیِ رستورانتان دلچسب، صمیمی و با روح باشد و حس خوبی را به مشتریان و رهگذران منتقل کند، احتمال بیشتری هست که دلشان بخواهد که نگاهی به فضای داخلی رستوران هم بیندازد. گزینههای متنوعی برای طراحی بخش ورودیِ رستوران در اختیارتان هست تا از طریق آن، هم به جذابیت فضای داخل و خارج رستوران بیفزاید و هم با حس و ذهن مشتری حرف بزند. البته توجه داشته باشید که سیستم و طرح نورپردازی، مبلمان و میز و صندلیهایی که احتمالا در فضای بیرون رستوران، نزدیک به ورودی میچینید، بوتهها و درختچهها و فضای سبز جلوی رستوران، و هر نوع دکوراسیون جانبی که درنظر میگیرید، باید با بخش ورودی رستوران هماهنگ و متناسب باشد.
فضای انتظار مشتریان :
وقتی مشتریان برای خالی شدن صندلیها انتظار میکشند، باید فضای انتظار مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود. این فضا باید آنقدر بزرگ باشد که ایستادن و انتظار مشتریان برای نشستن بر روی صندلیها، باعث گرفته شدنِ سایر قسمتهای رستوران نشود و برای پرسنل رستورانتان- چه در بخش غذاخوری و چه در بخش کافیشاپ- و مشتریانِ نشسته، مزاحمت ایجاد نکند. این فضای انتظار میتوانند مثل یک قیف یا سُرسُره عمل کند و مشتریها را به قسمتهای داخلیتر رستوران هدایت کند، به طوری که این مشتریان بتوانند در این فاصله زمانی تصمیم بگیرند که چه غذاها، نوشیدنیها و دسرهایی را خریداری کنند.
یکی از نکاتی که هنگام طراحی و چیدمان فضای انتظار باید در نظر داشته باشید، ”راحت بودن“ آن است، اما این فضا نباید راحتتر از بخش غذاخوری و کافیشاپ باشد. فضای انتظار، فضایی است که میتوانید مشتریان را برای لذتی که از صرف غذایی لذیذ در رستورانتان تجربه خواهند کرد آماده و هیجانزده کنید. بهترین کار این است که تصاویری از بهترین و لذیذترین غذاهایتان را به همراه منوی کامل و منوی تخفیفدار غذاها، نوشیدنیها و دسرهایتان را در اطراف فضای انتظار نصب کنید تا در این فاصله، مشتریان بتوانند در مورد غذاها و سفارشهای خود تصمیمگیری کنند و هم ذوق و هوس و اشتهای لازم را برای سفارش و هزینهی بیشتر در رستورانتان به دست بیاورند!