«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شبنم، وقتی بحث مدیریت یک مجوعه به میان می آید، شاید اولین نکته ای که به ذهن هر کسی می رسد نظارت و سرپرستی بر روی کار کنان زبر دست و ارتباط با عاملان خارج از مجموعه باشد. در صورتی که مدیریت یک فروشگاه بسیار فراتر از مدیریت اداری وسازمانی است. یک مدیر یا صاحب فروشگاه با سر فصلهای کاری نا محدودی رو به رو است که این هم در مورد مغازه های کوچک صادق است و هم در مورد بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای.
مدیر یک خرده فروشی مسئول گرداندن فروشگاهها یا بخشهای مختلف آن به نحوی است که بتواند کسب و کار خود را به سیاستها و مقاصد آن برساند.
حجم کار وی بسته به اندازه ی فروشگاه متغیر است اما در خصوص رئوس کارهایکلی مربوط به وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– مدیریت و انگیزه دادن به تیم و افزایش فروش و تضمین کارآیی
– مدیریت بر موجودی کالا و اتخاذ تصمیمات کلیدی برای کنترل موجودی
– تحلیل میزان فروشهای قبلی و برآورد حجم فروش برای به حد اکثر رساندن سود
– تحلیل و تفسیر روندها برای تسهیل در برنامه ریزی
– بهره گیری از سییتمهای رایانه ای برای ثبت سوابق فروش، تحلیل داده ها، برنامه ریزی پیشرفت
– رسیدگی به امور کارکنان مثل انجام مصاحبه ی استخدام، برنامه ریزی ترفیع و بررسی عملکردها، برنامه ریزی آموزش
– مطمئن شدن از استاتدارد بودن کیفیت خدمات مشتری، اجرای اصول ایمنی و بهداشتی در محیط کار و رعایت آن به وسیله ی کارکنان
– رسیدگی به امور مربوط به بیمه، بهداشت، موراد قانونی، مالیاتی و امنیتی
– پاسخگویی به شکایات و انتقادات مشتریان
– توجه به مناسبتها برای انجام تبلیغات خاص
– شرکت در محافل و نشستهای اجتماعی
– بازدید مرتب از فروشگاه و گفتگو با کارکنان و مشتریان، تشخیص و حل و فصل موارد اضطراری
– آگاهی از وضعیت بازار در صنعت مرتبط، درک تمایلات آینده ی مشتریان و آگاهی یافتن از فعالیت رقبا
– ایجاد تغییراتی برای بهبود در کسب و کار مثل تغییردر ساعات کاری
– شرکت در امور فروش در صورت نیاز
– برقراری ارتباط با عمده فروشان و منابع خرید
– برقراری ارتباط با توزیع کنندگان و مدیران شعب
– برگزاری جلسات دوره ای با کارکنان، توزیع کنندگان و مدیران شعب
– تصمیم گیری برای یافتن بهترنی راهکار در شرایط بحرانی در فروشگاه
بازاریابی برنامه ریزی سیستماتیک اجرا وکنترل آمیزه ای از فعالیت های تجاری است که به قصد به هم رساندن خریدار و فروشنده برای مبادله سودمند کالا انجام می شود. تبلیغات انتقال پیامی غیر شخصی حاوی پیام ترغیب کننده به وسیله ی یک بنگاه اقتصادی در مورد کالاهای آن به مشتریان موجود بالقوه است.