تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

انواع قیمت گذاری در فروشگاه ها در تجهیزات فروشگاهی گروه مشاوران توسعه بازار آوید

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی گروه مشاوران توسعه بازار آوید، بسیاری از عوامل داخلی و خارجی بر روی قیمت گذاری کالا در خرده فروشی تاثیر دارند. اتخاذ بهتربن استراتژی برای قیمت گذاری گامی بسیار حساس است که انتخاب درست آن می تواند برای مجموعه سود به همراه داشته باشد. در اولین گام برای برای قیمت گذاری باید بهای خالص کالا را که برای خرید آن پرداخت شده، با هزینه های وارد شده برکالا مثل هزینه های اداری،‌حمل و نقل؟، انبار داری، اجاره فروشگاه ، بازار یابی، هزینه های بالاسری و غیره جمع کرد. برای قیمت گذاری بررسی قیمت کالاهای مشابه قیمت گذاری رقبا، شرایط بازار و شرایط فصلیو مقعیتها عوامل مهمی هستند.

در قیمت گذاری سیاستهای گوناگونی می توان اتخاذ کرد:

–    قیمت گذاری درصدی – افزودن درصد مشخصی به قیمت خرید که شامل هزینه اهی وارد بر آن و حاشیه ی سود است.

–    قیمت گذاری تامین کننده – این سیاست مرسوم خرده فروشان کوچک است که معمولا تولید کننده یا تامین کننده برای همسان بودن قیمت در بازار تعیین می کند.

–    قیمت گذاری رقابتی – این نوع قیمت گذاری به این خاطر انجام می شود که معمولا مشتریان به دنبال قیمتهای پایینتر برای تامین ما یحتاج خود هستند. این قیمت گذاری انعطاف پذیر و با توجه به قیمت رقبا قابل تغییر است. گاهی پایینتر از قیمت رقبا تعیین می شود و یا به علت حفظ اعتبار و شان فروشگاه که ارائه کننده ی طیف خاصی از کالاها است و یا  در محل جغرافیایی خاصی قرار دارد بالاتر از قیمت رقبا تعیین می شود.

–    قیمت گذاری بر اساس عوامل رو شناختی – مثلا وقتی به جای قیمت 100 هزار تومان روی تابلوی قیمت رقم 9999 تومان دیده می شود که اثر روانی بر روی خریدار دارد و قیمت پایینتری را به وی القا می کند.

سیاستهای دیگری هم در قیمت گذاری وجود دارند مثل:

–    قیمت گذاری چند تایی – مثل یکی بخر دوتا ببر با خرید دوتا ار یک کالا دومی نصف قیمت خواهد بود که این نوع قیمت گذاری در رویدادها و مناسبتهای خاصی انجام می شود.

–    قیمت گذاری بر مبنای تخفیف – که بخشی از کار قیمت گذاری است و بر روی تابلوی قیمت، قیمت قبلی کالا و قیمت فعلی کالا که درصدی کاهش یافته است، درج می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد