«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی مکتب نوین، جلب توجه مشتری به این معنی است که مشتری را به کمک ترفند ها تا درب مغازه بیاریم.
وحالا قصد داریم به کمک تکنیک های جذب مشتری، مشتری را که تا درب مغازه آمده به داخل مغازه بگشیم که به مجموع این تکنیک ها جذب مشتری می گویند.
که عبارتند از:
1- جذب مشتری با سبک فروش
شما می دانید که انسانها عاشق کلمه جدید هستند.
آنها که اهل فکر و خلاقیت هستند فهمیدن که مشتری از روش های جدید فروش خوشش میاد .
مخصوصا روش های جدیدی که مشتری مدار باشد و هوای مشتریان را داشته باشد.
و به لذت خرید کمک کند.
چند تا از این روش های جدید سبک فروش رانام میبریم.
2- جذب مشتری با سبک یک فروشنده و یک جنس
روش های قدیمی فروش که یک فروشنده بود و کلی جنس متنوع دیگر زیاد کاربرد ندارد.
در داخل مغازه ها تنوع زیادی وجود دارد و مشتری گیج میشه که کدام یک را انتخاب کند.
بنابراین تنها راهی که مشتری گیج نشود و بتواند راحت خرید کند و از خریدش راضی باشد.
یک مدل جنس و یک فروشنده است
فروشنده از همان یک مدل جنس اطلاعات دقیق و کاملی به مشتری میدهد.
نکته: در این روش مغازه دار اجناسی رو می آورد که پر فروش هستند و یا جدید هستند تا فروشش بالا باشد. چون تعداد مدل ها در این فروش به اندازه تعداد فروشنده است.
نکته :مغازه دار حقوق فروشنده ها را درصدی بده چون به این طریق هم فروش بالا میره هم حقوق
فروشنده ها-
مطلب مرتبط :موثر ترین روش های جلب توجه مشتری
3- جذب مشتری با سبک سلف سرویس
اغذیه فروش ها یی که ساندویچ می پیچند حالا این کار را به عهده مشتری گذاشتن.
تا مشتری هر جور که دوست دارد ساندویچ بپیچه.
و هر اندازه که دوست دارد گوجه و خیارشور و مخلفات بذارد.
شما هم فکر کنید .حتما سبک های جدید برای فروش به ذهنتون می آید.
که باعث رضایت بیشتر و افزایش فروشتان می شود.
جدید ترین روش در انگلستان
هم اکنون در انگلستان مغازه داران از (تم )استفاده می کنند.
تا محیط مغازه برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.
مثلا مغازه ای با تم جنگلی که وقتی وارد مغازه می شوید صندلی ها چوبی و از در و دیوار شاخه های درخت آویزان بود و صدای حیوانات پخش می شد.
و تم های دیگر
(تم باب اسفنجی,تم وحشتناک,تم دریا, تم کوهستان)
مطلب مرتبط :چگونه تبلیغ کنیم؟
جذب مشتری با استفاده از قدرت کلمات
جذب مشتری
1- کلمات سحرآمیز (اولین)
در یک زمینه اولین باشید و آن را در تابلوی خود بنویسید.
این به فروش شما کمک زیادی می کند.
فرض کنید ده تا پارچه فروشی در منطقه شما وجود دارد و شما می خواهید در یک زمینه اولین باشید .
می توانید دکور تان را به سبک جدید بزنید و بنویسید
(اولین مغازه پارچه فروشی مدرن,درمنطقه)
یا فرض کنید آرایشگر هستید و مدرک بین المللی گرفته اید و می نویسید
(اولین آرایشگاه با مدرک بین المللی معتبر)
2- کلمه سحر آمیز (بزرگترین)
در یک زمینه می توانید بزرگترین باشید.
مثل:
سوپر مارکت شما اگر از بقیه سوپر مارکت های بلوار بزرگتر است .
روی تابلو خود بنویسید(بزرگترین سوپر مارکت بلوار )
اگر پیتزا فروشی دارین و پیتزا های شما مقداری از بقیه بزرگتر است .
روی تابلوی خود بنویسید.
(بزرگترین پیتزاها را در پیتزا لذیذ میل کنید)
3- کلمه سحر آمیز(مرکز)
شما همیشه مغازه تان مرکز یه جایی یا چیزی ممکنه باشد .
اگر نیست کاری کنید که باشد مثلا موبایل فروشی دارید.
روی تابلو می نویسید.
(مرکز خرید و فروش موبایل منطقه 12)
یا سبزی فروشی دارید آن وقت می نویسید
(مرکز سبزیجات تازه)
4- کلمه سحر آمیز (نمایندگی)
از هر جا می توانید نمایندگی بگیرید .
فرض کنید کت شلوار می فروشید آن وقت یک نمایندگی از یک جایی مثلا مارال می گیرید و روی تابلو می نویسید.
(نمایندکی از کت شلوار مارال)
5- کلمه سحرآمیز (جشنواره)
یک جشنواره راه بیندازید دو سه روزه و کلی فروش کنید.
6- کلمه سحر آمیز (شعبه دیگری نداریم)
اگر چیز خاصی می فروشید یا در زمینه ای خاصی هستید و یا بهترین هستید.
روی تابلو بنویسید
(شعبه دیگری نداریم)
به این طریق شما نشان می دهید که چقدرمهم هستید که هر لحظه امکان دارد
یکی از شما کپی برداری کند
بنابراین شما پیش دستی کردید وزودتر شعبه دیگری نداریم نوشته تا مشتری جای دیگر نرود.
و فقط اینجا اصلش خرید کند.
مطلب مرتبط :10 توصیه برای تبلیغ موثر
7- کلمه سحر آمیز (شعبه اصلی)
وقتی بیشتر از یک شعبه دارید با زدن این کلمه روی تابلو فروش بیشتر میشه .
چون مردم دوست دارن همیشه از اصل یک جایی خرید کنند.
8- کلمه سحر آمیز( اصل)
هر جای دنیا که هستید همیشه یک جای دیگر از شما بالاتر هست
اگر مشهد هستید آن وقت تهران از شما بالاتر است.
اگر سرخس هستید آن وقت مشهد بالاتر است .
اگر تهران هستید کیش از شما بالاتر است .
خلاصه اگر از آن جای بالاتر جنس بیاورید یا از کسی که از آن جا جنس میاورد خرید کنید.
بعد روی تابلو بنویسید.
(فروش اجناس اصلی تولیدی تهران)
(فروش اجناس اصلی کیش)
خلاصه هرچه مکان اسم مکان بزرگتر باشد فروش بیشتر می شود.
9- کلمه سحر آمیز(مستقیم)
سعی کنید دست واسطه ها را کوتاه کنید و تا می توانید جنس را مستقیم از خود تولیدی یا شرکت یا کارخانه بگیرید و روی تابلو بنویسید.
(فروش اجناس جین مستقیم از تهران)
(فروش بخاری مستقیم از کارخانه)
(فروش اجناس ترک مستقیم از ترکیه)
10- کلمه سحر آمیز(مناسبت)
حتما شما تبلیغات فروش دیدید که به مناسبت های خاص انجام می شود مثلا
فروش از عید قربان تا عید غدیر
فروش به مناسبت دهمین سال تاسیس فروشگاه
فروش به مناسبت تولد امام هشتم
مردم به این دلیل خرید بیشتر می کنند که میدانند بعضی فروشنده ها آنقدر به عید غدیر یا تولد امام معتقد هستند که حاضرند به مبارکی این مناسبت ها جنس ها یشان را تخفیف بدهند.
و اگر حالا نخرند بعدا قیمت بالاتری باید بخرند.
11- کلمه سحر آمیز (طرح)
خود کلمه طرح به فروش کمک می کند .
زیرا مشتری می داند وقتی کلمه طرح در کار است حتما برای آن هفته ها ماه ها و شاید سالها فکر شده است .
بنابر این طرح ارزش خریدن دارد .
کلمه طرح برای مشتری ایجاد ارزش میکند.