تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

خرده‌ فروشی چیست؟

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،طبق تعریف، فروش خرده‌فروشی عبارت‌ است از کالاهای تولیدشده یا خدمات قابل ارائه که به مصرف‌کننده یا مشاغل و کسب و کارها فروخته می‌شوند. کالاهای خرده‌فروشی در انتهای زنجیره‌ی تأمین کالا قرار دارند.
 در ابتدای این زنجیره، مواد اولیه و کالاهایی که دست‌نخورده و بصورت اولیه خرید و فروش می‌شوند، قرار دارند. در میانه‌ی زنجیره تأمین کالا، فروش بطور عمده قرار دارد (عمده‌فروشی). اینها کالاها و خدماتی هستند که به مشاغل و کسب و کارهای مختلفی فروخته می‌شوند که روی این مواد اولیه کار می‌کنند و محصول نهایی خرده‌فروشی را تهیه و تولید می‌کنند.
در محاسبه آمار فروش خرده‌فروشی، تقاضا برای این محصولات نهایی مورد سنجش و ارزیابی قرار میگیرد. این اعداد و ارقام، در حوزه اقتصادی، حاوی اطلاعات و پیام‌های مهمی هستند که روی تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارند. چرا که، به عنوان مثال در آمریکا، هزینه‌هایی که مصرف‌کننده‌ها برای مایحتاج خود صرف می‌کنند تقریباً 70 درصد از خروجی اقتصادی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به آمار رسمی تولید ناخالص ملی کشور خود مراجعه کنید.
صنعت خرده‌فروشی، توزیع‌کننده این کالاها و خدمات تلقی می‌شود. این صنعت دربرگیرنده فروشگاه‌های واقعی (نه مجازی) مثل هاییپرمارکت‌ها، خرده‌فروش‌ها (فروشگاه‌ها)ی آنلاین مثل دی‌جی‌کالا و آمازون، و همچنین فروشنده‌های خانگی و خرده‌فروش‌های تلویزیونی است. بعلاوه، فعالیت صنعت خرده‌فروشی، علاوه بر کالاها، شامل فروش خدمات هم می‌شود. در این رابطه می‌توان رستوران‌ها، هتل‌ها و سالن‌های آرایش و پیرایش را مثال زد.
حساس‌ترین زمان در طی سال برای فروش خرده‌فروشی، فصل خرید در تعطیلات است. تقریباً 20 درصد از فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی در این فصل اتفاق می‌افتد. تعطیلات سال نو و مناسبت‌هایی که بازار حالت نیمه‌تعطیل به خود می‌گیرد، از جمله این فواصل زمانی هستند که شاهد فروش 20 درصدی هستیم.
در خرده‌فروشی، چه مواردی مورد اندازه‌گیری و ارزیابی قرار می‌گیرند؟
مرکز سرشماری و آمار آمریکا، ماهانه با 4900 شرکت و بنگاه خرده‌فروشی مصاحبه و آمارگیری می‌کند تا اطلاعات موثق مربوط به خرده‌فروشی را جمع‌آوری کند. گزارش این مرکز، فروش کل در ماه آخر و همچنین درصد تغییر و نوسانات فروش برای هر ماه و همچنین نوسان فروش هر سال در مقایسه با سال قبل را برای 12 ماه گذشته منتشر می‌کند. البته این مرکز نوسانات قیمت و تورم‌های فصلی مثل قیمت نفت و گاز را در نظر نمیگیرد چرا که این نوسانات موقتی بوده و می‌توانند گمراه‌کننده باشند. برای مثال، قبل از شروع فصل گرما و شروع سفرها داخلی، بنزین گران می‌شود و این روی کالاهای خرده‌فروشی دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و با پایان یافتن سفرها، دوباره قیمت بنزین و گاز سقوط می‌کند.
ارکان خرده‌فروشی:
بزرگترین صنف خرده‌فروشی که (در آمریکا) 20 درصد از سهم خرده‌فروشی را به خود اختصاص داده است، خودرو و قطعات یدکی خودروهاست. فروشگاه‌های بزرگ (مثل هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها) و فروشگاه‌های تخفیفی 13 درصد از فروش کل را در اختیار دارند. خواروبارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های محلی، کمی کمتر از این درصد را در دست دارند. پمپ بنزین‌ها و رستورن‌ها هر کدام کمی کمتر از 10 درصد از فروش کل را به عهده دارند. فروشگاه‌های پوشاک و داروخانه‌ها هر کدام 5 درصد از فروش کل سهم دارند. مبلمان و اثاثیه فروشی‌ها و فروشندگان کالاهای الکترونیکی هم 2 و نیم درصد سهم دارند. صنعت خرده‌فروشی را به شرح زیر به 13 گروه تقسیم کرده‌ایم:
- خودرو و قطعات خودرو، از جمله نو و کارکرده
-خرده‌فروش‌های غیرفروشگاهی (خرده‌فروش‌های آنلاین)
-سوپرمارکت‌های بزرگ
-فروشگاه‌های پوشاک (عمومی و تخصصی)
-تجهیزات الکترونیکی و لوازم جانبی
-فروشگاه‌های مواد غذایی از جمله بقالی‌ها و خواروبارفروشی‌ها
-مصالح و لوازم ساختمانی و باغبانی
-لوازم ورزشی و تفریحی
-فروشگاه‌های کالاهای سلامتی، بهداشت و زیبایی از جمله داروخانه‌ها
-فروشگاه‌های مبلمان خانگی و اداری
-اقامتی و تفریحی (هتل‌ها، رستوران‌ها و …)
-پمپ بنزین‌ها و پمپ گازها
-فروشگاه‌ها و مراکز متفرقه‌
بکارگیری گزارش‌های خرده‌فروشی به منظور پیش‌بینی رشد اقتصادی:
بر اساس ارزیابی وضعیت فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌توان پیش‌بینی کرد که مشتریان و مصرف‌کنندگان در خریدهای خود، چه خط‌ مشیی را دنبال می‌کنند. گزارش‌های وضعیت خرده‌فروشی در کشورهای مختلف در فواصل زمانی متفاوت منتشر می‌شود. بنابراین از این گزارش‌ها برای بهبود آمار تولید ناخالص ملی می‌توان استفاده نمود. نکته مهم این است که شما برای بررسی این آمار باید به فروش و مقایسه آن از هر سال به سال دیگر توجه کنید. چون تولید ناخالص ملی رقمی وابسته به تراکنش اقتصادی در سال است، نه هفته و ماه. بدین معنا که این رقم، تخمینی برای یک سال ارائه می‌دهد. رقم رشد تولید ناخالص ملی، رقم فروش کل هر سال را با سال قبل مقایسه می‌کند.
به خاطر داشته باشید که برای سنجش رشد ناخالص ملی، از ارقام به اصطلاح واقعی تولید ناخالص ملی استفاده می‌شود که بر اساس گزارش فروش اسمی سالانه فروشگاه‌های خرده‌فروشی محاسبه می‌گردد و همانطور که گفتیم، درصد تورم در آنها منظور نمی‌شود اما اگر درصد تورم خیلی بالا باشد یا قیمت‌ها به میزان قابل توجهی اُفت کنند، گزارش به کل تغییر می‌کند. بنابراین وقتی از گزارش میزان فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای محاسبه و پیش‌بینی رشد اقتصادی استفاده می‌کنید، باید سفارش خرید کالاهایی که ماندگاری طولانی دارند را نیز در نظر بگیرید، چرا که ارقام مربوط به فروش این کالاها نیز در رشد اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد