تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

نوآوری‌های صنعت خرده‌فروشی و تحول در فرآیند خرید فروشگاهی - قسمت اول

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،صنعت خرده‌فروشی به‌راستی حوزه‌ی تجاری بسیار وسیعی است و می‌تواند هر فعالیتی را، از جمله تأمین کالاهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا تبلیغات و فروش فوق‌العاده و تخفیف‌دار، شامل شود. نوآوری‌های اخیر در حوزه‌ی خرده‌فروشی، موضوعی است که در این مطلب سعی داریم به مواردی از آنها بپردازیم.
نکته‌ای که مدیران و صاحبان فروشگاه‌ها و در کل، فروشگاه‌های خرده‌فروشی باید به آن توجه کنند، انتخاب نوآوری‌ای است که بیشتر با شرایط فروشگاه‌شان و همچنین هدف‌شان که لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی خرید از فروشگاه‌شان است هم‌جهت و هماهنگ است، که این تغییر می‌تواند در جهت افزایش سرعت فرآیند پرداخت یا کاهش زمان انتظار مشتری در صف انتظار صندوق باشد؛ در هر صورت، هدف از این نوآوری‌ها این است که با فراهم نمودن فضایی آرام و راحت برای مشتری در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، یا سرگرم‌کننده‌تر کردن تجربه‌ی خرید برای او (برای مثال، از طریق امتیازات ویژه برای مشتریانی که شکل خاصی از پرداخت را جایگزین پرداخت نقدی می‌کنند یا در قرعه‌کشی‌های ویژه شرکت می‌کنند)، حضور تعداد بیشتری از مشتریان را شاهد باشیم. عوامل بسیاری هستند که می‌توانند تجربه‌ی خرید را برای مشتریان بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده کنند و مدیران و مسئولان فروشگاه‌های خرده‌فروشی بایستی،حداقل برای از دست ندادنِ مشتریان‌‌شان، از هر نوآوری و راهکاری که با این وضعیت ناخوشایند مقابله کند استقبال کنند و آن را به‌کار بگیرند.
بعلاوه، مواردی که به آنها خواهیم پرداخت، نباید این برداشت را در خواننده القاء کنند که این فناوری‌ها، فقط ضمیمه‌ها و ابزارهایی تکمیلی هستند که بطور متفرقه و بر اساس سیاست فروشِ ”یکی بخر، دوتا ببر“ در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند. بلکه این نوآوری‌ها و فناوری‌ها، قلبِ فرآیند فروش و خرده‌فروشی را متحول کرده و تجربه‌ی خرید را به اتفاقی متفاوت و تأثیرگذار برای مشتریان تبدیل نموده‌اند. این نوآوری‌ها، صرف نظر از اینکه چه هدفی را در رابطه با خرده‌فروشی و تجربه‌ی خرید دنبال کنند- اینکه به مشتری این امکان را بدهند که هنگام انتخاب کالای مورد نظرش ببیند که فلان کالا در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک چند ”لایک“ خورده و تا چه حد مورد استقبال قرار گرفته یا اینکه به مشتری اجازه دهند که خودش کالاهایی را که دوست دارد در فروشگاه‌های خرده‌فروشی ببیند، تعیین کند- همگی قصد دارند مشتری را به‌معنی‌واقعی، در فرآیند خرید درگیر کنند و مشارکت او را در این فرآیند بطور ملموس تحقق ببخشند.
استفاده از کد QR در فروشگاه‌های پوشاک مردانه:
خرید، به‌ویژه خرید لباس برای آقایان می‌تواند کار بسیار مشکل و کسل‌کننده باشد. فروشگاه ”هوینتر“ برای پوشاک جین خود از کد QR استفاده کرده تا مشتریان بتوانند به‌راحتی کدِ لباس مورد نظرشان را اسکن کنند تا بلافاصله، لباس دلخواه‌شان با سایز و مشخصاتی که می‌خواهند، در اتاق پرو به آنها تحویل داده شود تا بتوانند بدون معطلی و اتلاف وقت و حوصله، آن را امتحان و پرو کنند. این فرآینده ساده و در عین حال مؤثر به مشتری این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به زیر و رو کردن تعداد زیادی لباس، بتواند سایز و طرح مورد علاقه‌اش را پیدا و امتحان کند، و در نتیجه، تجربه‌ی خرید را برای مشتریانی که رابطه‌ی چندان خوبی با خرید کردن ندارند، به‌ویژه آقایان، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
سایر نوآوری‌ها در رابطه با صنعت خرده‌فروشی را در بخش‌های بعدی این مطلب بخوانید.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد