«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی ریتیل ایران،در این قسمت از مطلب، به ریزهکاریها و جزئیاتی میپردازیم که معمولاً از نظر دور میمانند اما در موفقیت رستورانها نقش تعیینکنندهای دارند. بدیهی است که در نهایت، این اولویتها، چشماندازها و اهداف راهاندازی رستوران است که تعیین میکند در فضای مورد نظر، به چه معیارها و نکاتی بایستی بیش از سایر موارد توجه شود.
فضای نگهداری، ذخیره و فعالیتهای اجرایی :
شما در رستورانتان نیازمند فضایی هستید که هم بتوانید مواد غذایی مورد نیازتان را در آن ذخیره و نگهداری کنید و هم کارهای اجرایی و امور جاری رستوران را مدیریت و کنترل کنید. بهتر است که این فضاها دور از چشم مشتریان قرار بگیرند. با اینکه ممکن است مایل باشید که فضای باز و دلبازی را برای طراحی و چیدمان رستورانتان در نظر بگیرید، اما در هر صورت بهتر است که بخش نگهداری مواد غذایی اولیه و لوازم و تجهیزات نظافت و تعمیر و نگهداری رستوران دور از دید مشتریان قرار بگیرد. باید بپذیرید که رستوران شما بخشهایی دارد که برای هیچ مشتریای جذابیتی ندارد. ایدهی خوبی است که بخش نگهداری و ذخیرهی مواد غذایی در رستوران را نزدیک به بخش مدیریت و امور اجرایی رستوران قرار دهید تا همیشه از لوازم و مواد غذایی خام مورد نیاز باخبر باشید. با این کار میتوانید از بروز جرایمی مانند دزدی و تخریب اموال عمومی در فضا و محیط رستورانتان پیشگیری کنید.
سرویس بهداشتی:
اهمیت یک سرویس بهداشتی تمیز و شیک را دستِکم نگیرید. یکی از بدترین فاکتورهایی که میتواند به وجههی یک رستوران صدمه بزند این است که مشتریانش دربارهی نامناسب، کثیف یا ناخوشایند بودنِ سرویس بهداشتیِ آن نظر بدهند. بسیاری از مشتریانی که برای صرف غذا به رستورانتان میآیند، از سرویس بهداشتیتان نیز استفاده میکنند، بنابراین ساده از کنارِ این قضیه نگذرید. اجازه دهید طراحی، دکوراسیون، تمیزی و جذابیت سالن غذاخوریِ رستورانتان در سرویس بهداشتی نیز تحسین مشتریان را برانگیزد. البته باید بین تعداد اتاقکهای سرویس بهداشتیتان و بزرگیِ فضای آنها از یک سو، و سایر قسمتهای رستوران، از جمله سالن غذاخوری از سوی دیگر، تعادل ایجاد کنید. بهتر است سرویس بهداشتی در قسمت پشتی رستوران و در یکی از طرفینِ آشپزخانه واقع شوند.
وقتی بحث طراحی و دکوراسیون بخشهای مختلف رستوران به میان میآید، دستِ شما برای هر گونه تغییر و تنوع و ابتکارِ عمل باز است. فقط باید در نظر داشته باشید که تعادل را در اولویت دادن به بخشهای مختلفِ آن رعایت کنید و اینکه بعضی قسمتهای فضایی که در اختیار دارید برای برخی کاربریها بهتر از سایر قسمتها هستند. اولویتهای شما در نهایت بایستی روی نیاز و سلیقهی مشتریان متمرکز باشند. وقتی طراحی مورد نظر شما در رستورانتان پیادهسازی شود، دیگر از بابت سایر مسائل دغدغهای نخواهید داشت و مطمئن خواهید بود که رستوران شما اهدافِ ازپیشتعیینشدهی شما را تحقق خواهد بخشید.