تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

اسرار موفقیت فروشگاه خرده‌فروشی زنجیره‌ای - قسمت سوم

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی ریتیل ایران،در مطلب شماره 2 درباره‌ی تأثیر نوع و ساختار طراحی فضای فروشگاه خرده‌فروشی صحبت کردیم و اینکه چگونه می‌توانیم با اعمال تغییرات جزئی در چیدمان کالاها و طراحی قفسه‌ها و راهروها، مشتری را در جهت مورد نظر خود تغییر بدهیم و از این طریق، مدت زمان حضور او و در نتیجه میزان فروش را افزایش دهیم.
 در اینجا به نکات دیگری اشاره می‌کنیم که می‌توانند به موفقیت و رونق فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی کمک کنند:
1. به فروشگاه‌تان زاویه بدهید!
خانم کاهان می‌گوید، ”درست است که چیدن قفسه‌ها به طور موازی با دیوارهای اصلی فروشگاه کارایی بیشتری به این سازه‌های درون‌فروشگاهی می‌بخشد اما گاهی با چیدن قفسه‌ها به صورتی که نسبت به هم زاویه داشته باشند می‌تواند به لحاظ دیداری برای مشتریان جذاب‌تر باشد. شکل ایده‌آل این است که یک قفسه‌ی میانی در فروشگاه در نظر بگیرید و از دو طرف، سایر ردیف‌های قفسه‌ای را به نسبت زاویه‌ای مشخص با این قفسه میانی، قرار دهید به طوری که با هم تشکیل یک علامت پیکان (فِلِش) را بدهند که به دیوار انتهاییِ فروشگاه ختم می‌شود. البته زاویه دادن به قفسه‌ها فقط به شرطی امکان‌پذیر و مجاز است که قرارگیری قفسه‌ها به این شکل، برای مشتریان و گردش و رفت‌وآمد آنها در فضای فروشگاه مشکل ایجاد نکند.
2. بین کالاها فاصله دهید!
آقای دایکس معتقد است که بر اساس تحقیقات انجام شده، مشتریان بیش از 20 درصد از کالاهای عرضه شده در فروشگاه را اصلا نمی‌بینند، چه برسد به اینکه انتخاب و خریداری هم بکنند. او می‌گوید که وقتی تعداد زیادی کالا را در قفسه‌های طولانی و بدون هیچ فاصله‌ای در کنار هم تنگاتنگ می‌چینید، منظره‌ای شکل می‌گیرد که اصلاً خوشایند مشتری نیست و توجه او را جلب نمی‌کند. بنابراین او توصیه می‌کند که بین دو یا چند ردیف از کالاهای عرضه شده، فاصله در نظر بگیرید یا اینکه بین هر چند ردیف از کالاها، ایستگاهی را قرار دهید و با استفاده از بنرها و استندهای تبلیغاتی یا جذاب، این امکان را فراهم کنید تا چشم و ذهن مشتری فرصتی برای تنفس و تصمیم‌گیری و گزینش داشته باشد.
3. مشتری را در آغوش بگیرید!
آقای دایکس معتقد است که مردم به سمت شکل‌های گرد یا U شکل جذب می‌شوند. بنابراین بهتر است برای جلب نظر مشتریان به سمت علائم راهنما یا تبلیغاتی خاص در فروشگاه‌تان، آن‌ها را به صورت علائمی دایره‌ای شکل از سقف فروشگاه بیاویزید. همچنین می‌توانید از اشکال و سازه‌های Uشکل به عنوان پس‌زمینه‌ی دکوراسیون فروشگاه‌تان استفاده کنید، برای مثال، از دیوارهای کاذبی استفاده کنید که ارتفاع کمی دارند و لبه‌های آنها در هر دو طرف، کمی رو به جلو آمده و انحنایی Uشکل را در آن نقطه ایجاد می‌کنند. با ایجاد چنین شکل‌هایی می‌توانید این حس را به مشتری بدهید که آن سازه‌‌ی کنار دیوار مثل شخصی که دستانش را برای در آغوش گرفتن آنها باز کرده، می‌تواند حس در آغوش گرفته شدن، امنیت و دوست داشته شدن را به آنها القا کند. مشتریان با دیدن چنین کنج‌های آغوش‌مانندی، علاقمند می‌شوند که وارد آنها شده و این حس خوشایند را تجربه کنند.
چنین فضاهایی، در هر شکل و اندازه‌ای که باشند، می‌توانند از آن حس ناخوشایند و خسته‌کننده‌ی رویارویی با قطاری از کالاها و قفسه‌های در هم فرورفته و گیج‌کننده بکاهند و مثل ایستگاهی برای استراحت فکری و دیداریِ مشتریان عمل کنند تا امکان، فرصت و فضای بیشتری برای تصمیم‌های بهتر و خرید بیشتر برای آنها فراهم شود. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها، از این سازه‌های Uشکل و آغوش‌مانند برا جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش استفاده می‌شود. توجه به نکات این مطلب و شماره‌های 1 و 2 آن، می‌تواند به درصد بالایی از تغییر مثبت در میزان فروش و رونق و محبوبیت و جذابیت بیش از پیش فروشگاه شما منجر شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد