تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

فناوری‌های نوین در عرصه‌ی خرده‌فروشی - قسمت سوم

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،در قسمت شماره‌ی دو این مطلب، در مورد شیوه‌های متفاوتی که امروزه از سوی مشتریان برای خرید از فروشگاه‌ها به‌کار گرفته می‌شوند صحبت کردیم و اینکه هر مشتری، بر اساس اینکه کدام شیوه، او را راحت‌تر به کالاهای مورد نیازش می‌رساند، روش خاص یا حتی چندگانه‌ای را برای خرید از فروشگاه در پیش می‌گیرد.
 در این مطلب نیز درباره‌ی موارد دیگری از این تازه‌های حوزه‌ی خرده‌فروشی صحبت می‌کنیم:
1. کیف پولِ همراه:
این روزها، کیف پول همراه (سیار) به‌منظور پرداخت هزینه‌ی خرید از فروشگاه دارد در بین مشتریان جا باز می‌کند. استفاده از کارت‌های شتاب نیز به همه‌ی فروشگاه‌های خرده‌فروشی این پیام را می‌دهد که زمان آن فرا رسیده که خود را با این فرایند هماهنگ کنند. با این حال، از آنجایی که مجهز کردنِ فروشگاه با این سیستم‌های پرداخت الکترونیک مستلزم سرمایه‌گذاری قابل توجه برای خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار خاص است و اینکه دقیقاً مشخص نیست که در آینده چه هزینه‌ها و تغییراتی برای به روز رسانیِ این تجهیزات و سیستم‌ها مورد نیاز خواهد بود، بنابراین بسیاری از فروشگاه‌ها رغبت چندانی برای تجهیز خود با این سیستم‌ها نشان نمی‌دهند. هر چند فروشگاه‌های بزرگ، از سیستم‌های پرداخت سیار برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان‌ خود و افزایش فروش کالاهایشان استفاده کرده و می‌کنند.
2. تحلیل رفتار مشتری:
مشاهده و بررسی فرآیند خرید کردنِ مشتریان، اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد که با تحلیل آنها می‌توانیم دیدگاه و شناختی جامع از انتخاب‌ها و رفتاری که از خود بروز می‌دهند بدست بیاوریم. متصدیان، فعالان و متخصصان حوزه‌ی خرده‌فروشی با ارزیابی این اطلاعات، می‌توانند برای هر مشتری، بر اساس انتخاب‌ها، اولویت و رفتارهای او در زمان خرید، پروفایلی شخصی را برای او تنظیم کنند، ضمن اینکه این اطلاعات جامع و اختصاصی، می‌توانند روی تصمیماتی که در فضای فروشگاه اتخاذ می‌شوند تأثیرگذار باشند: از به‌کار گماردنِ پرسنل و متصدیانِ کارآزموده، باهوش و آشنا با رفتارهای مشتریان فروشگاه گرفته تا به‌کار گرفتنِ استراتژی‌های خاص در چیدمان کالاها در فضای فروشگاهی و نحوه‌ی ارائه‌ی آنها و همچنین برنامه‌های تخفیفیِ هفتگی یا ماهیانه به همراه اعطای جوایز به مشتریان خاص.
3. وای‌فای درون‌فروشگاهی:
در تحقیقاتی که به‌تازگی بر روی فروشگاه‌های خرده‌فروشی انجام گرفت، مشاهده شد که بیش از 28 درصد از فروشگاه‌ها، از هر نوع و ساختار و اندازه، پس از راه‌اندازیِ سیستم وای‌فای در داخل فضای فروشگاه، وفاداری و تداوم و تکرار بیشتری را در مراجعه‌ی مشتریانِ خود شاهد بودند که این به افزایش 2 درصدیِ میزان فروش منجر شد. به‌علاوه اینکه مشتریان، به‌خاطر استفاده از شبکه وای‌فای، زمان طولانی‌تری را در فروشگاه سپری می‌کردند. سیستم وای‌فای در فضای فروشگاه باعث می‌شود که هم مشتریان و هم پرسنل فروشگاه بتوانند اطلاعات بیشتری را به‌صورت آنلاین در مورد کالاهای مختلف در فضای فروشگاه بدست بیاورند و انتخاب‌های بیشتری و خریدهای بیشتری را در هر بار مراجعه داشته باشند.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد