«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،گروه کارشناسان کمبریج در پی نوآوریهایی برای حذف صفهای طولانی از فروشگاهها و شخصی کردن فرآیند خرید هستند.
چرخهای خرید فروشگاهی هوشمند که به حسگرهای مقرونبهصرفه و فناوری هوشمند بلوتوث مجهز هستند میتوانند تجربهای متفاوت از خرید را برای مشتریان فروشگاههای خردهفروشی، از جمله سوپرمارکت و هایپرمارکت، رقم بزنند. این چرخهای خرید فروشگاهی میتوانند در مدتی که مشتری در میان قفسهها و راهروهای فروشگاه در حال قدم زدن و بررسی کالاهاست، مکان دقیق او را به مدیران فروشگاه و همچنین سیستمهای نمایشگرِ تبلیغاتیِ واقع در نقاط مختلف فروشگاه اعلام کنند تا در زمان و مکان مناسب، پیام تبلیغاتی مناسب با نیاز مشتری و تارگتِ فروشِ فروشگاه را به نمایش بگذارند.
این فناوری، بدون نیاز به زیرساختها و سیستمهای پرهزینه، در زمان مناسب، محل ایستادنِ مشتری را تا شعاع یک متری به پرسنل فروشگاه اطلاع میدهد. دقتِ این دستگاه تا شعاع یک متری، مزیتی است که این دستگاه با نمونههای مشابه فعلیِ آن دارد که محل تقریبیِ مشتری را تا شعاع 3 تا 5 متری نشان میدهند.
آخرین نوآوری در این زمینه مربوط است به دستگاه کوچکی که روی چرخهای هر یک از چرخهای خرید فروشگاهی نصب میشود و نیازی به باتری نداشته و نیروی برق خود را از چرخشِ یکی از چهار چرخِ چرخ خرید فروشگاهی میگیرد. با استفاده از حسگرهای ارزانقیمت و اتصال دستگاه به سِروِر مرکزی که مدیریت و کنترل اطلاعات مبادله شده را تسهیل میکند، هزینهی این دستگاه به حداق میزان ممکن تنزل کرده و بسیار مقرونبهصرفه است.
همچنین، وقتی مشتریان به صندوقهای فروشگاه نزدیک میشوند، این دستگاه به پرسنل فروشگاه هشدار میدهد که احتمال تشکیل صف طولانی در مقابل صندوقها وجود دارد تا آنها فرصت کافی برای افزایش پرسنل صندوقدار را داشته باشند. به علاوه اینکه از مفقود شدنِ چرخهای خرید فروشگاهی که سالانه خسارات سنگینی را به فروشگاههای خردهفروشی تحمیل میکند جلوگیری خواهد شد.