تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

تجهیزات فروشگاهی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تجهیزات، لوازم، ابزار فروشگاهی، سوپرمارکتی، مال، قاب، چرخ، ترولی خرید، لوله هدایت، شلف لیبل، اکسسوری، یراق آلات، زنجیره ای، اتیکت تخفیف، قیمت، هنگر، هوک، آویزهای سقفی، محافظ و گارد، استراکچرهای ایران.

نکات روانشناختی در رابطه با دکوراسیون فروشگاهی

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی شرکت ریتیل ایران،اگر از زاویه‌ی کارکرد مغز به این قضیه نگاه کنیم، وقتی مشتری‌ای قصد ورود به فروشگاه شما را دارد، بخش‌هایی از مغز او همان واکنشی را از خود نشان می‌دهد که مغز گذشتگان ما هنگام ورود به جنگل‌های خطرناک نشان می‌دادند! از این منظر، خرید کردن، کاری بسیاری جدی و حساس است، و البته مستلزم برخورداری از مهارت‌هایی برای زنده ماندن و دوام آوردن که طی هزاران سال در ما شکل گرفته‌اند.
به نظر شما، وقتی دارید در راهروی میان قفسه‌های فروشگاه راه می‌روید، چه چیزی می‌تواند سیستم هشداردهنده‌ی ناخودآگاهِ صد هزارساله‌ی شما را تحریک و فعال کند؟
حتی لبه‌ی تیزِ دربِ یک ظرف هم می‌تواند این سیستم را به کار بیندازد! این قضیه به فعال‌سازیِ بخشی در ذهن ناخودآگاه منجر می‌شود که عصب‌شناس‌ها به آن ”واکنش اجتنابی“ می‌گویند. حتی لبه‌های فلزی و تیز قفسه‌های فروشگاه هم می‌توانند تهدید و خطری جدی تلقی شوند درست مثل شاخه‌های تیز و بُرنده‌ی گیاهان جنگل، چون می‌توانند مشتری‌ را کور کنند، دست و پایشان را زخمی کند و شاید انقدر خون‌ریزی کنند که بمیرند!
آیا چنین چیزی در دنیای امروز، خنده‌دار و مضحک است؟ البته که خنده‌دار است، اما لازم است بدانید مغز ما هنوز هم مثل دوران زندگی انسان در جنگل‌های وحشی، خطرات و تهدیدات را درک و ضبط می‌کند و متناسب با آن واکنش نشان می‌دهد. مغز و سیستم هشداردهنده‌ی آن، نسبت به خطراتی که به‌صورت ناخودآگاهانه درک می‌شوند، هشدار می‌دهد و به مشتری فرمان می‌دهد که از شیء با موقعیت خطرناک فاصله بگیرد.
پس از هزاران سال فرآیند تکامل (فرگشت)، مغز ما به شکلی برنامه‌ریزی شده است که به دنبال خطرات و تهدیدهای محیط اطراف بگردد و از شما در مقابل آنها محافظت کند. هر لبه‌ی تیزی- مثل لبه‌ی درب قابلمه یا لبه‌ی تیز کابینت آشپزخانه – از نظر مغز شما یعنی منبع خطر، و چاره‌ای ندارد جز این‌که مجبورتان کند از آن فاصله بگیرید یا اجتناب کنید.
با در نظر گرفتن این واقعیت، مراقب باشید که در دکوراسیون فروشگاه‌تان، از سازه‌هایی که لبه‌های صاف و تیز دارند یا ظاهری این‌چنینی دارند استفاده نکنید تا گردش مشتریان در فضای فروشگاه‌تان، گردشی خوشایند، دلچسب و بدون واکنش‌های اجتنابی باشد.
در بسیاری از مطالعات در فروشگاه‌های خرده‌فروشی مشاهده شده است که در قفسه‌بندی‌ها و سیستم‌های نمایشگر و تبلیغاتی، از فرِیم‌ها و جداکننده‌هایی استفاده شده است که لبه‌هایی گرد دارند تا ذهن ناخودآگاه مشتریان- که 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته در حالت آماده‌باش برای مراقبت از آن‌هاست، برانگیخته نشود و باعث انحراف توجه مشتریان از کالاها نشود.
تحقیقات نشان دادند که با تغییر شکل لبه‌های قفسه‌ها و دکوراسیون داخلی فروشگاه‌های خرده‌فروشی، میزان فروش به میزان بیش از 15 درصد افزایش یافت!
نکته‌ی دیگری که در این تحقیقات کشف شد این است که مشتریان در محیط‌های فروشگاهی که با سازه‌های طبیعی، مثل آب (مثل آب‌نماها و )، چوب، برگ و سبزه، و مواردی از این قبیل طراحی ساخته شده‌اند بهتر خو می‌گیرند و در نتیجه ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در فروشگاه‌هایی با این ساختار طبیعی صرف کنند و این یعنی فروش بیشتر! حتی ذهن مشتری را می‌توان تا حدی فریب داد. بنابراین چنانچه سازه‌ها و اجزاء دکوراسیون به‌شکل واقعاً طبیعی در دسترس نبودند، می‌توان از سازه‌های مصنوعی اما با شکل و شمایل طبیعی (مثل قفسه‌های پلاستیکی با طرح چوب) استفاده نمود و تأثیر آن را در افزایش فروش مشاهده کرد، البته به شرطی که کیفیت بالایی داشته باشند و برای مشتری قابل تشخیص نباشند!



  





نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد