«تجهیزات فروشگاهی ایران»- یکی از فعالیت های متداول در تبلیغات تبلیغات بیلبورد است. فروشگاه ها نیز به نوعی با این نوع تبلیغ در اشل کوچکتر روبرو هستند.
بیلبورد تبلیغاتی یا به اختصار بیلبورد با نوشتار انگلیسی Billboard که در طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی برگردان فارسی آن آگهی نما می باشد به محلی برای نصب آگهی ها و اعلانات گفته میشود. (همچنین دیده شده است که بسیاری از مردم به اشتباه از عبارت بیلبرد نیز استفاده میکنند).

بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه های محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان – کارخانجات – بانک ها و موسسه خدماتی بوده است. این نوع از رسانه محیطی معمولا در خیابان ها، میدان ها، تقاطع ها و بزرگراه ها که مسیر تردد وسایل نقلیه هستند نصب میشود و گاه بسته به نوع خلاقیت صاحبان آگهی یا شرکت های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آنها از قالب های یکنواخت خود خارج شده و با جذابیت های بصری آمیخته می شود.بیلبوردها بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب میآیند، رسانهای که میتواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کند. به رسانهای که بیشترین اثربخشی را برای تبلیغات داشته باشد و موجب بقاء و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» میگویند. به طور معمول بیلبوردها در زمره رسانههای اثر بخش جای میگیرند و بسیاری از شرکت ها،برای اینکه بتوانند فروش محصولات خود را در مخاطبین درونی کنند از این رسانه اثر بخش استفاده می کنند و بیلبورد به یک رسانه تعاملی تبدیل شده است تا بتواند بر مخاطبین تآثیر ماندگار بگذارد.
تجهیزات فروشگاهی در سال های اخیر به سمت طراحی بیلبورد به عنوان یکی از محصولات خود رفته است که احتمالا در سال های آینده نیز این روند گسترش یابد.